وزارت بهداشت و درمان
معاونت آموزشی دانشگاه
معاونت دانشجویی و فرهنگی
دسترسی سریع
وزارت بهداشت و درمان
معاونت آموزشی دانشگاه
معاونت دانشجویی و فرهنگی
فارسی
English
صفحه دانشگاه
صفحه اصلی
دانشکده طب سنتی
درباره دانشکده
برنامه استراتژیک دانشکده
برنامه راهبردی گروه طب سنتی(SP)
برنامه راهبردی گروه تاریخ پزشکی(sp)
راهنمای بدو ورود دانشجویان دکتری
راهنمای بدو ورود دانشجویان کارشناسی ارشد
ریاست دانشکده
معرفی ریاست دانشکده
اطلاعات تماس
شرح وظایف و اختیارات
مسئول دفتر
زمان ملاقات عمومی
معاونت ها
معاونت اداری مالی
معاوت اداری و مالی دانشکده
زمان ملاقات عمومی
شرح وظایف و اختیارات معاون اداری و مالی دانشکده
امور مالی
معاونت آموزشی
معاون آموزشی
شرح وظایف و اختیارات معاون آموزشی دانشکده
پرسنل معاونت
زمان ملاقات عمومی
معاونت تحقیقات و فناوری
معرفی معاونت
سیاستها و اولویتهای پژوهشی
فرمها و آیین نامه ها
فرمها و آیین نامه های عمومی
فرمها و آیین نامه های مربوط به پایاننامه ها
فرمها و آیین نامه های مربوط به طرحهای تحقیقاتی
شورای تحقیقات و فن آوری
اعضای شورای تحقیقات و فناوری
زمان جلسات شورا
بسته های راهنمای اخلاق در پژوهش
راهنما ها و چارت فرایندهای پژوهشی دانشگاه
ُثبت ایده ها
مقالات و مجلات
واحد طرحهای تحقیقاتی
دستورالعمل رسیدگی به تخلفات پژوهشی
فرم گزارش پیشرفت
درخواست دفاع
کارگاه مقاله نویسی دکتر آخوندزاده
واحدهای دانشکده
گروههای آموزشی
گروه طب سنتی
گروه تاریخ پزشکی
گروه داروسازی سنتی
کارشناس گروههای آموزشی
هیات علمی
اساتید دانشکده
شرح وظایف و اختیارات
آیین نامه ها و مقررات
درخواست کد استادی برای اساتید جدید
فرم گزارش فعاليتها
صندوق رفاه اعضای هیات علمی
واحد آموزش
اداره آموزش
رئیس آموزش
معرفی
کارشناس آموزش
آیین نامه و مقررات
شورای آموزشی
اعضای شورا
وظایف شورا
فرآیندها و فلوچارتها
امور دانشجویی
کارشناس
فرآیندهای امور دانشجویی
لاگ بوک
فایل لاگ بوک
لاگ بوک الکترونیکی
طرح دوره
سرفصل دروس
آرایش دروس
آیین نامه ها و دستورالعمل ها
تقویم سالتحصیلی
ترم بندی واحدهای دانشکده
برنامه هفتگی و امتحانی
برنامه هفتگی درمانگاه
فرم درخواست دفاع و پیش دفاع
فرم طرح دوره دانشکده
لیست دانشجویان دانشکده
شاغل به تحصیل
فارغ التحصیل
سوالات متداول
کوریکولوم گروههای آموزشی
واحد انفورماتیک
مسئول انفورماتیک
آموزشهای IT
سوالات متداول
برنامه های راهبردی IT دانشگاه
شرایط کلی استاندارد وب سایت
استعدادهای درخشان
معرفی
شرایط عضویت
اساتید
آیین نامهها
واحد EDO
مسئول واحد
کارشناس EDO
شرح وظایف و اختیارات
آیین نامه EDO
فرمها
فرايند فعاليت هاي دانش پژوهي
توانمند سازی اساتید
راهنمای Researcher ID
راهنماي سامانه علم سنجي
راهنمای ORCID
لاگ بوک
کارپوشه
شیوه نامه آزمون برخط
شیوه نامه ارزیابی دانشجویان
ارزیابی دانشجوان دکتری تخصصی طب سنتی
ارزیابی دانشجویان دکتری تخصصی داروسازی سنتی
ارزیابی دانشجویان کارشناسی ارشد تاریخ پزشکی
بودجه بندی سوالات
جدول بودجه بندی سوالات
جدول پیشنهادی بودجه بندی درس اسباب و علل
جدول بودجه بندی درس مفردات و قرابادین
بودجه بندی درس مقاله نویسی به زبان انگلیسی
بودجه بندی درس مقاله نویسی انگلیسی تاریخ پزشکی
جدول بودجه بندی سوالات اصول و مبانی درمان شناسی
راهنمای تهیه فیلم های کمک آموزشی
کمیته نظارت بر امتحانات
اعضای دایره امتحانات
شیوه نامه امتحانات
استاندارد سازی سوالات آزمون
فرآیند برگزاری امتحانات پایان ترم
دستورالعمل امتحانات
فرایند تجدید نظر به نمرات دانشجویان
چگونگی تعیین زمان امتحانات پایان ترم
شیوه نامه آزمون
شیوه نامه آزمون برخط
جدول بودجه بندی سوالات
طرح نظام استاد مشاور
اساتید مشاور
آیین نامه مشاوره
برنامه هفتگی مشاوره اعضای هیات علمی
کتابخانه
افسردگی
الویتهای پژوهشی در حیطه افسردگی
پایان نامههای افسردگی
میز خدمات الکترونیکی
مخزن دانش
سیستم مدیریت امور آموزشی(هم آوا)
سیستم جامع اتوماسیون خوابگاه
سیستم اتوماسیون تغذیه
صندوق رفاه دانشجویی
ارزشیابی اساتید
اتوماسیون اداری
سامانه پژوهان (ویژه دانشجویان و اساتید)
سامانه امور رفاهی کارکنان(ثبت نام زائر سرای مشهد - مهمانسرای رامسر)
ارزشیابی و عملکرد کارکنان
سامانه نظام پیشنهادات جامع
سامانه نوبت دهی اینترنتی پزشکان
فیش حقوقی
پژوهان
لاگ بوک الکترونیکی
سامانه دریافت مدارک دانش آموختگان
میز پیشخوان ارباب رجوع
جستجو...
درباره ما
تاریخچه:
.بنیاد کتابخانه دانشکده با تاسیس دانشکده در سال 1391 ه.ش گذاشته شده است
در ابتدا به دلیل نوپا بودن دانشکده کتابهای زیادی در دسترس نبود ولی پس از آن با هماهنگی ها و تلاشهای مستمر و ارتباطات موثر با اعضای .هیئت علمی و دانشجویان در جهت هر چه غنی تر ساختن مجموعه کتابخانه اقدامات موثری صورت گرفت
با حمایت گسترده مسئولین تحولات اساسی در پربار ساختن مجموعه بویژه در بخش کتابهای لاتین و چاپ جدید به وجود آمد و هم اکنون کتابخانه بالغ بر هزار کتاب و پایان نامه و ... را دارا میباشد که شامل کتابهایی با موضوعات مربوط به طب سنتی و داروسازی سنتی و تاریخ پزشکی میباشد.
اهداف بلند مدت:
1. ارتقای مستمر خدمات و فعالیتهای کتابخانه جهت دسترسی کاربران به منابع اطلاعاتی
2. بکارگیری فناوری های نوین اطلاعاتی در ارائه خدمات کتابخانهای
3. گسترش ارتباط و همکاری بین کتابخانه ای به منظور تامین منابع و اطلاعات مورد نیاز کاربران
4. ایجاد امکانات سختافزای و نرمافزای برای دسترسی به منابع اطلاعاتی کتابخانه
5. توسعه مستمر دسترسی به پایگاههای اطلاعاتی و مجموعههای دیجتیالی
6. ایجاد زیرساختهای لازم برای دسترسی به طیف وسیعی از منابع کتابخانهای
7. افزایش نیروی انسانی متخصص و ماهر در حوزه کتابداری و اطلاعرسانی پزشکی
8. ایجاد دورههای بازآموزی مستمر و ارتقای سطح مهارت کارکنان کتابخانه
9. انتشار بولتن و خبرنامه در حوزه خدمات کتابداری و اطلاعرسانی
10. ارائه برنامههای توانمندسازی وکارگاههای آموزشی برای کاربران کتابخانه
11. ایجاد عضویت کتابخانه در طرحهاي ملي و بين المللي همكاريهاي بين كتابخانهاي
12. حرکت از سمت راهکار مالکیت منابع به سیاست دسترسی به منابع
13. اشاعه فرهنگ خواندن و کتابخوانی با برگزاری همایشها، نشستهای علمی و سمینارها و همچنین برگزاری مسابقات کتابخوانی
14. تشویق کاربران برای مراجعه مجدد به کتابخانه
15. جذب موثر کاربران جدید
16. تلاش در جهت بهبود و توسعه فضای فیزیکی کتابخانه و منطبق نمودن آن با استانداردهای کتابخانههای دانشگاهی
20. اطلاع رسانی و ارائه خدمات از طريق وب سایت کتابخانه و کتابخانه دیجیتال
اهداف کوتاه مدت:
1. تامین منابع علمی مرتبط با رشتههای تخصصی موجود در دانشکده بر مبنای شناسایی نیاز اطلاعاتی اساتید، دانشجویان و کارکنان دانشکده
2. تهيه راهنماها و بروشورها به صورت چاپی و الکترونیکی به منظور آگاه نمودن کاربران از منابع و خدمات كتابخانه
3. راه اندازی وب سايت کتابخانه و ارائه برخی از خدمات از طریق وب سایت
4. بهبود وضعيت فرآیندهای انجام کار در کتابخانه
5. تهیه امکانات مورد نیاز و ایجاد فضای مناسب برای مطالعه و تحقیق کاربران
6. وجين دوره ای کتابها و روزآمد نمودن منابع موجود در کتابخانه
7. تکمیل و روزآمد نمودن منابع و اطلاعات موجود در نرم افزار كتابخانه
8. تفکیک بخشهای مختلف کتابخانه از یکدیگر و اختصاص فضای لازم به هر بخش
9. بهرهگیری از شیوههای مختلف در جهت شناساندن امکانات و خدمات کتابخانه به استفاده کنندگان
10. سازمان دهي و چینش موثر مجموعه کتابخانه به منظور افزايش سهولت دسترسي به آن
چشمانداز:
کتابخانه دانشکده طب سنتی در نظر دارد با استانداردسازی امکانات و خدمات خود، ضمن تعالی سازمانی با ایجاد بستری مناسب برای کاربران و تمامی ذینفعان خود و جلب رضایت آنان، در مسیر روند توسعه پایدار در ارائه خدمات کتابخانهای در شناسایی و تامین کلیه نیازهای اطلاعاتی کاربران خود، قرار گیرد. و به عنوان کتابخانه مرجع و قطب مراکز اطلاعرسانی در حوزه طب سنتی مطرح گردد.
جامعه استفاده کننده
:
افرادي که مجاز به استفاده از کتابخانه مرکزي مي باشند.
الف - اعضاي هيئت
علمي (
کلیه اعضای هيئت علمي
دانشکده طب سنتی
تبريز پس از تکميل فرم عضويت و ارائه يک قطعه عکس مي توانند از کتابخانه استفاده کنند .)
ب - مدرسين حق التدريس (
کليه مدرسين حق التدريسي در طول ترم و نيز در طول مدتي که با دانشگاه قرارداد حق التدريسي دارند مي توانند با تکميل فرم عضويت و ارائه يک قطعه عکس از کتابخانه استفاده کنند.)
ج-
دانشجويان
(کلیه دانشجویانی که ثبت نام نموده اند ودر حال حاضر مشغول به تحصیل می باشند عضو کتابخانه می باشند.)
د- کارکنان (
کارمندان
دانشکده طب سنتی
تبریز، اعم از رسمي، پيماني، قراردادي، شرکتي، طرح نيروي انساني شاغل در دانشگاه پس از تکميل فرم عضويت و ارائه کپي آخرين حکم کارگزيني و يک قطعه عکس مي توانند از کتابخانه استفاده کنند. مدت عضويت کارکنان رسمي تا پايان خدمت رسمي و براي ساير کارکنان بر اساس مدت قرارداد استخداميشان مي باشد.)
خ. ساير افراد (
اعضای هيئت علمي و دانشجويان دانشگاه علوم پزشکی تبریز و دانشجویان فارغ التحصیل این دانشکده می توانند در داخل سالن مطالعه از منابع موجود استفاده نمایند.)
سیستم استفاده در رده بندی کتابخانه
کتابخانه دارای سیستم اداره ی قفسه باز بوده و دانشجویان قادر به استفاده و انتخاب منابع مورد نظر خود می باشند
نرم افزار مورد استفاده در کتابخانه برای انجام امورات مربوط به کتابخانه نرم افزار تحت وب آذرسا می باشد
خط مشی کتابخانه
گردآوري ، نگهداري و سازماندهي مواد و منابع نوشتاري و غير نوشتاري به منظور بهره گيري در امر آموزش و پژوهش
تامین منابع لازم براي پاسخگویی به نیازهاي آموزشی، تحقیقاتی و مطالعاتی دانشجویان ، اعضاي هیات علمی و محققین دانشگاه
مجموعه سازی
مجموعه سازی کتابخانه با استفاده از فرایند نیازسنجی، انتخاب، سفارش، تهیه و دسترس پذیر ساختن منابع اطلاعاتی مورد نیاز جامعه کتابخانه، توسط کارشناسان صورت می گیرد
:معیار کلی انتخاب و تهیه منابع
:انتخاب کتاب بر اساس نیازسنجی از جامعه استفاده کننده صورت می گیرد؛ که به این منظور معیارهاي ذیل مورد توجه قرار می گیرد
در نظر گرفتن رسالت کتابخانه
نیازهاي اطلاعاتی مطالعه کنندگان
توجه به رشته هاي تحصیلی موجود در دانشکده
فضا و تقسیم بودجه اختصاص داده شده
توجه به منابع و مواد مرجع مورد نیاز
:نحوه
سفارش
و
خرید
کتاب
.درخواست خرید کتاب و منابع الکترونیکی توسط دانشجویان و اعضاء هیئت علمی دانشکده صورت می گیرد
.منابع درخواستی توسط کارشناسان کتابخانه بررسی گردیده و سپس نسبت به سفارش و خرید از طریق ناشران اقدام می گردد
:پایگاه
هاي
اط
لا
عا
تی
پایگاه هاي اطلاعاتی لاتین بر اساس سیاست دانشگاه و از طریق عضویت در کنسرسیوم و با توجه به نظر کمیته تامین منابع وزارت انجام می گیرد.
وجین
سیاست وجین مجموعه همانند سیاست هاي انتخاب می باشد که بر اساس نظارت، ارزیابی و بازنگري دوره اي مجموعه کتابخانه انجام می پذیرد
: معیارهاي وجین منابع
منابع کهنه که قابل صحافی و بازسازي نیستند؛
ویرایش هاي قبلی کتابی که ویرایش جدید آن با تغییرات اساسی منتشر شده باشد؛
.نسخه هاي تکراري بعضی از کتابها که مورد استفاده قرار نمی گیرند
.پس از خارج کردن این منابع از مجموعه در مراحل بعدي طبق آیین نامه تدوین شده کتابخانه مرکزي با منابع وجین شده برخورد خواهد کرد
برای دسترسی به سایر اطلاعات مربوط به کتابخانه در قسمت منوی بالای صفحه در واحدهای دانشکده بخش کتابخانه مراجعه فرمایید
نوشته شده
در
يکشنبه پنجم بهمن 1399
توسط
ساناز قادری